tisdag 29 augusti 2006

it's a cold and it's a broken hallelujah

Två dagar på Juridicum avklarade. Har fått väska, penna och kollegieblock med Juridicums signum på. Mycket trevligt. Har gått med i Krischansta nation.

Faktiskt väldigt få brats i min klass. Inga rosa skjortor och inget backslick. Vad är detta? Var har alla brats tagit vägen? Klassen verkar rätt bra, har inte pratat med så många än men de flesta verkar trevliga. Imorgon ska vi ha femkamp och pub tillsammans med våra faddrar. Det är inte alls mycket nollning, trodde det skulle vara fest nonstop i två veckor. Men icke. så ikväll sitter jag ensam i den lilla lägenheten och äter godis och längtar hem och förbannar att jag fick idén att flytta hit. Vad är det för fel på Göteborg?

I Lund kostar en falafel 15 kr och bussarna är gula eller gröna och det regnar nästan hela tiden.

Minns att jag in back in the old days hade en romantisk bild av avsked på tågstationer. Nu vet jag att det inte är ett dugg romantiskt, bara tröttsamt. Saknar dig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Saknar dig med, hur mycket som helst älskling!
/A