onsdag 16 augusti 2006

"Mina vänner"

Håller på och rensar ut alla mina kartonger med bröte inför flytten. Jobbigt värre, fattar inte hur jag lyckats samla på mig så himla mycket grejer. Varför har jag två kakburkar i plåt? Hur ofta använder man såna? Och var ska man göra av eländet? Vill inte slänga dem, men vad ska jag ha dem till? Får spara dem tills jag är 70 och en bullbakande mormor.

Hittade en rolig sak i alla fall, "Mina vänner"-boken från gymnasiet. Både jag och Nakna ryska vader-Malin har Ingen neråtsång med Thåström som "Den bästa låt jag hört". Håjaja. Men, Malin, Brott och straff som "Den bästa bok jag läst"? Seriously? För övrigt är Sagan om Belgarion-böckerna av David Eddings kraftigt överrepresenterade bland resten av mina vänner. Håjaja.

3 kommentarer:

Malin sa...

HAHAHAH!

ingen av de där två stämmer längre, men jag har fan så mycket hellre Brott och straff som bästa bok än kuk-Belgarion... hålls det med? ;)

Bästa låt är för svårt för att svara på, men en favoritlåt är Bandit Queen - böcker läser jag typ aldrig längre (ack och ve) så det är svårt att svara på.

Anna sa...

Faktiskt inte! Gillar inte alls Brott och straff (har ändå läst eländet två gånger), tycker mest den är jobbig och tråkig, och sen har jag svårt för böcker där man - jag - inte känner sympati för huvudpersonen. Belgarion är i alla fall rolig.

Favoritboken numera är "Blonde" av Joyce Carol Oates. Har du inte läst den, så måste du göra det. Den är helt fantastiskt sagolikt bra!

Malin sa...

Läst den. Ja, den är GRYM!