lördag 12 augusti 2006

Seriously

Arton kronor kvar i plånboken. Sju på kontot. Oops. Tur att mamma betalde min annons om att "kvinnlig jur.stud. önskar hyra rum/lgh i Lund" i Sydsvenskan. Börjar kännas lite stressat det här med bostad i Lund, aaahhhh! Fast egentligen ingen fara. Än. Har ju bekanta jag kan bo hos ett tag, men sen, så där fram emot oktober hade det ju varit gött med något eget.

Alltså. Seriously. Ångest. Jag, före detta samhällskulturvetare, ska på blodigt allvar läsa juridik och förhoppningsvis gå ut som kursetta? Samtidigt som jag ska ta en kandidat eller magister i franska? Och sen helst komma in på diplomatutbildningen och göra kometkarriär? Yyyyl! Blir stressad av mig själv. Varför höll jag helt enkelt inte fast vid min bandoms mål och satsar på att bli lärare istället? Kommer säkert hoppa av jurdiken efter en termin eller två, och läsa littvet eller dylikt istället och vara arbetslös resten av mitt liv. Moahahaha.

Idag: Christian Olsson. Kom igen, Christian! Inget mer guldhopp som plötsligt bara bli brons, tack.

Igår: snåla människor är bland det värsta jag vet. HERREGUD - betala den där extra tian till folk som behöver det så mycket mer än er själva. För bövelen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej vännen!
ang lgh i Lund - testa blocket! Skit bra att söka lgh på, iaf i GBG. Tror tom att jag kan få någonting =)
VAD gör du på fredag? Lust att hänga med ut?
kram Åz

Anna sa...

"Åz" - tufft namn... har kollat lite på Blocket men hittade typ inget. Har satt in en annons i Sydsvenskan idag men ingen som har ringt än. Hur går det själv? Fick du lägenheten i gamlestan? Gör gärna nåt på fredag, min sista hela helg i Gbg!!! kram Cash