torsdag 3 augusti 2006

Städning

Gick upp halv ett idag, sent för någon som brukar skutta upp ur sängen vid tio i vanliga fall. Men om nu Seb tvingat med mig på ännu ett OC-maraton så blir det så. (Tyvärr Seb, har ej kvar alla de där citaten från i somras.) Vaknade i alla fall upp nästan pigg och utvilad och satte med raska tag igång med att rensa ut min bokhylla. Massa böcker ska väck, såna jag aldrig läst och aldrig kommer läsa (exempelvis Idioten, Bröderna Kamarazov, eller hur det nu stavas, som köptes på bokrea för många år sedan och mest stått där för att se intellektuella och svåra ut bredvid alla Tvillingarna i Sweet Valley-böckerna) och sådana jag aldrig kommer läsa om (exemplelvis Svenska skratt, en urtråkig bok med "roliga" historier, som jag vann när vi hade uppsatstävling i fyran eller femman). Slängde till och med en Jane Austen-bok, som jag bara läst en gång och jag vet att jag aldirg någonsin kommer läsa igen, men ändå... Jane Austen, min barndoms hjältinna. Och henne slänger jag.

Tänkte jag skulle rensa ur graderoben också - big mistake. Gamla spritflaskor från Prag (vodka och chokladlikör, yack), ett gult skumgummiskärp, jesussandaler, väskor i manchestertyg, kartonger med gamla brev, mina älskade snickarbyxor som jag - hurra, hurra! - fortfarande kommer i, alla klänningar mamma prackat på mig som jag aldrig kommer använda, alla pyssellådor jag lekte med förr. Way too much att ta itu med, alltså satte jag mig framför datorn istället.

Näpp, måste gå om jag ska hinna rensa ut bokhylla nr 2 innan bussen till Gbg går. Måste hinna till middagen hos han-som-ej-får-nämnas-vid-namn.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är så omtänksam som tar hänsyn till min vilja att vara anonym. *kram kram* Martin