fredag 1 september 2006

Faculty of Law

Utgång på Malmö Nation igår. Det var mycket blivande jurister med backslicks och dålig musik. Detvivlar starkt att det är något ställe jag kommer besöka ofta. Fick mig att inse att det nog är ganska viktigt att söka kompisar utanför Juridicums lilla bubbla.

Ikväll ska jag alltså stå i baren på nattklubben på Krischansta Nation. Nervöst! Jag har aldrig gjort sånt innan. Hur ska detta gå?

I Juridicums reception kan man köpa fina morgonrockar, muggar och tröjor med juridiska fakultetens emblem och med texten Faculty of Law - University of Lund. en sån tröja vill jag ha.

Förklaringen till att det är så få brats i klassen: det tar ett litet tag innan man blir brat, men efter enån termin eller två på Juridicum så inträder förvandligen. Hjälp.

2 kommentarer:

Åsa sa...

har skaffat mig en egen blogg nu, så kika gärna in på den!!!

Åsa sa...

öh, ja, alltså... adressen e http://asadanielski.blogspot.com