torsdag 31 augusti 2006

ELSA och jag

Tycker faktiskt att det här börjar bli lite roligt. Juridik är ju intressant, även om kanske inte civilrätt som vi började med lite lätt idag är det roligaste direkt. Men åh så kul det ska bli med internationell rätt, som vi väl börjar läsa om sisådär tre år.

Har blivit medlem i ELSA, European Law Students Association. Där har för övrigt pojkvännens brors flickvän varit vice president seminars & conferences. Fick en överstrykningspenna från deras kontor, alltid lika trevligt med gratissaker. ELSA är en ideell organisation för juridikstudenter, den största i världen. Jag har tänkt att engagera mig i den och så småningom arbeta mig upp till toppen. Allt för det perfekta CV:t.

Ikväll är det Mischamingel, vilket innebär att representanter från de olika utskotten från vår kår Juridiska Föreningen berättar om de vad de gär och så bla bla, och sen blir det pub och sedan nationsutgång. Min första nationsutgång, woho! ett mål jag ska uppnå under de kommande 4,5 åren: att ha gått ut på alla nationer.

Inga kommentarer: