onsdag 30 augusti 2006

who do you think you are?

Yes, yes, yes - får CSN-pengar på fredag, gött. Då ska jag köpa begagnade kursböcker av en T2:a. All kurslitteratur för hela terminen för 1500 kr. Mycket bra. Förutom lagboken, som kostar sisiådär 714 kr när man beställer den från bokus.com. Dyra slantar för en fattig student. Fick i alla fall lite pengar från mor idag, som skulle gå till mat, men istället gick till ett par fina svarta stövlar att ha i höst och vinter. Vem behöver äta?

På fredag ska jag stå i baren på nattklubben Brooklyn på Krischansta Nation. Lite nervöst. Men roligt. Hoppas jag.

Det känns konstigt att gå i en klass där alla är vana att vara bäst eller bland de bästa. Jag vill vara den bästa. Ska vara den bästa.

2 kommentarer:

Malin sa...

Min pappa brukar berätta att när han började läkarlinjen sa de: "Jaha, så här sitter en samling bysnillen". Alla vana att vara bäst i sin grupp.

Låt dig inte dras ned av prestationsjämförandet bara.

Anna sa...

ska försöka! Men du vet, man vill ju alltid vara bäst...