torsdag 5 oktober 2006

Home sweet home

Igår firade jag kanelbullens dag med kanelbullebak hemma hos Sofia i klassen. Mycket trevligt, och mycket gott. Som vanligt, när ett gäng tjejer träffas, avhandlades bl a graviditet, förlossningar, barn, rakning, hur håriga män bör vara, Top Model och lite annat.

På måndag åker min franska flatmate till Paris. Skönt! Det var lite jobbigt att dela lägenhet med någon som lät sina kompisar siva i min säng. Isch.

Ikväll: vin hos Åsa.
Imorgon: Danmark med massa folk.
Lördag: fika med Big Big Sis samt fest hos h.

Ska försöka hinna plugga lite också och skriva för Utrikesperspektiv, Utrikespolitiska föreningens tidning. Tips på bra böcker som handlar om utrikespolitik emottages tacksamt.

Helena, mina unfinished business förblir unfinished ett tag framöver pga pengabrist och lite an nat. Men snart så!

1 kommentar:

Anonym sa...

Culture and National security av _______ ________ (kommer inte ihag namnet), Rethinking Europe’s Future (P. Calleo) och The Tragedy of Power Politics (Mearshimer tror jag) ar alla bra.