lördag 30 december 2006

passion for fashion 2006

Snart är året slut. Imorgon ska jag skriva den riktiga nyårslistan med best och worst of 2006, men jag tjuvstartar lite idag med en modelista.

Årets...

skor: räknade ut att jag köpt tolv par skor det här året, rekord för mig. En del av dem har jag haft bilder på här, resten har jag inga foton på, tyvärr, eftersom de är i Lund. Men, mina skofavoriter anno 2006 är:
mina rosa Mimmi Pigg-pumps med cirka 10 cm klack, som jag aldrig använt. Väntar på rätt tillfälle att inviga dem.
mina älskade svarta second handstövlar. De är så perfekta; tårundningen, höjden, klacken. Och de passar till allt.
mina bruna/bronsiga/vita platta pumps/ballerinaskor från barratts, London. Ett fynd för 10 pund.
mina fina, fina silversandaletter med hög klack à la Carrie, från New Look, London. Gör fruktansvärt ont, men det är de värda.
mina röda ballerina, ett fynd från Primark, London. Har dem jämt, trots att de är lite för små och min högra stortånagel blivit alldeles blå på grund av dem.
vet inte om tofflor räknas som skor, men här är i alla fall en bild på världens sötaste ballerinatofflor, från Next, London:
väska: Har inte alls köpt många väskor i år, bara tre stycken tror jag. Den här lilla väskan i skinn köpte jag för det fabulösa priset av 10 kr (!!!) på en loppmarknad i Lund i höstas.
klänningar: Från att ha haft noll klänningar i början av året äger jag nu sex stycken. En randig från Primark, London, en blå söt från Lindex, en svart "finklänning" från Vero Moda (skulle haft på mig den imorgon om jag inte varit så bakis närt jag packade i Lund att jag helt glömde den), en annan svart från Indiska, en röd från Indiska och en svartvitrandig, också från Indiska. Favoriten är nog den svartvitrandiga, det är den jag fått mest komplimanger för i alla fall. Har haft den på bloggen förut, men tar med en bild i alla fall:




kjolar: tre fina kjolar har jag köpt i år. En blåvitrandig från Primark, en rödrutig med fickor och band i midjan från HM, London (på rea, fick den för ynka 5 pund) samt min favorit - en blommig från Sisters (också rea).



bästa reafynd: Köper nästan alla mina kläder på rea, så det är svårt att välja det bästa. Men två plagg har jag använt väldigt, väldigt mycket det här året, så de blir vinnare: mina mörkblå skinny jeans från Miss Selfridge, London, som jag fick för 10 pund, och denna röda kofta från Gina Tricot (49 kr):
smycken: är väldigt förtjust i smycken, och har köpt en hel del under det här året. Särskilt stora eller långa halsband är jag rätt insnöad på. Tre favoriter under 2006 är det Coco Chanelinspirerade pärlhalsbandet från HM, silverhalsbandet från Claire's, London (köpt för ett pund) och halsbandet från Australien som jag fick av Åz i födelsedagspresent.

























fynd ur mammas garderob: eftersom jag har ungefär samma storlek som min mor, har jag ibland turen att hitta riktigt snygga saker i hennes garderob. När jag var hemma i julas hittade jag det här:


Gråsvartrandig klänning från Gudrun Sjödén, kommer bli jättesnygg med ett svart linne under och rött skärp i midjan.
Rosa klänning som mamma sytt själv, med tillhörande band att knyta i midjan. Rosavitrandig klänning, också sydd av mamma. Den är lite för lång, tänkte korta av den med cirka 15 cm, så kommer den bli perfekt att ha i vår med leggings och ballerina.

Trenchcoaten är en Burberrykopia, med rutigt forder och allt. Kommer bli snygg att ha i vår.
















Så, detta var mitt modeår 2006. Abso-fucking-lutely fabulous!

2 kommentarer:

Anonym sa...

GOTT NYTT ÅR ANNA PANNA!
Väskan för tio (tio!!!!) kr på loppis måste ju helt enkelt klassas som årets bästa fynd. Jag är iaf grymt avis. kram, vi ses den 5:e!

Anna sa...

Gott nytt år Karin!

Jag veeet, den väskan är seriöst det bästa köpet någonsin. Snacka om att de som sålde den gjorde världens miss där! De hade ju lätt kunnat ta så mycket mer för den. kram!