söndag 31 december 2006

this is the year

Så, då var det dags då för Listan.

Årets...

skiva: musikfanatiker som jag är (haha!) var det verkligen svårt att bestämma sig för en skiva i den stora högen jag införskaffat i år (haha! Har inte köpt en enda skiva i år, men A har laddat ner två åt mig). I think it's a rainbow med Marit Bergman vinner i stenhård konkurrens.

bok: detta har nog varit mitt sämsta bokår någonsin. Har varken köpt eller läst många böcker alls, och därför blir vinnaren - mest i brist på konkurrens men också för att det är lite roligt - chicklittromanen Angel av Jordan aka Katie Price. Prima kvalitet.

film: blir faktiskt två stycken, Match Point och Brokeback Mountain. "Damn you, Ennis Del Mar!"

tv-serie: Gilmore Girls, denna fantastiska men ack så underskattade serie som har allt - roliga karaktärer, intelligenta dialoger, snyggt mode, drama, komedi, the American dream... Runner-up är Grey's Anatomy, främst på gund av bitchiga Christina, spelad av Sandra Oh.

stilikon: Kate Moss. Naturligtvis. Finns inte ens någon som är i närheten av att ha hennes position som världens bäst klädda (särskilt inte Sienna Miller).

kändisbarnnamn: Geri Halliwells baby Bluebell Madonna vinner före Tomkats Suri och Brangelinas Shiloh Nouvel.

mest pinsamma: kanske Lindsay Lohans och Brittans "snip slips", annars när jag välte ut ett rödvinsglas på den vita väggen på Tate Moderns restaurang.

BFF: Caisa, Caz, Ingvar. Kärt barn har många namn.

resa: London, baby!

citat: "Anna, man skulle kunna tro att du är lesbisk, du ser sån ut". Tack för den, Caz!

mest överflödiga: det finns en del modebloggar som är riktigt bra, t ex Sköna Helena, Stila och Hotspot, men resten är ju bara allmänt kassa, tråkiga och meningslösa.

viktigaste händelse: förlovningen, naturligtvis. Att börja läsa juridik och flytta till Lund och vistelsen i London kommer på delad andraplats.

dåliga vanor: engelska skvallertidningar, Ben & Jerry-glass och rödvin.

yrke: maternity nurse; alltså en sköterska som bor hos en familj och tar hand om den nyfödda bebisen de första veckorna, så att mamman och pappan slipper. Visste inte om att det fanns något som hette maternity nurse innan jag åkte till London, men där har var och varannan medleklassfamilj en sådan.

ord: seriously.
stulna hatt: Paddy's Day-hatten jag stal på nattklubben Infernos i London.

nyårslöften: dricka mer rödvin, läsa mer skvallertidningar, köpa ett par svarta ballerina i skinn, köpa fjärde säsongen av OC så fort den finns till försäljning och ha minst ett OC-maraton med Seb, åka till London och hälsa på senast i juni, sätta AB på alla tentor, klara av att läsa 200 % utan att bli utbränd, gå ner cirka 15 kilo (good luck with that!), hitta ett sommarjobb som inte är på McDonalds, spara massa pengar, flytta till en studentkorridor, läsa mer böcker, se mer på film, läsa mer vettiga tidningar, bli mer allmänbildad och se till att 2007 blir ännu bättre än 2006 (som verkligen har varit ett toppenår, iklass med 2003 och -04).

Gott nytt år!

1 kommentar:

Anonym sa...

Yeah! Skoj att du länkat till min blogg... borde se till att länka lite på min egen blogg kanske. Det var också en rolig idé att summera året. Kan hända att jag härmar :)!