torsdag 7 december 2006

where I belong

Tentan är avklarad. Den gick bra, tror jag. Så nu ska jag bara skriva en käck liten uppsats om statministerns roll och huruvida den blir mer som en presidentroll eller ej. Och sen så har jag mina första tjugo juridikpoäng. Wee!

I tisdags var det tentafest. Jag ska aldrig mer dricka öl, shottar och rödvin på fastande mage när jag dessutom är jättejättetrött. Den kombinationen är ju inte den bästa. Och jag som precis kunnat börja dricka rödvin igen... nu lär jag inte få ner det på en och en halv månad igen. Att man aldrig lär sig.

Veckans pinsamhet: jag, jättefull, försöker ta ut pengar i en bankomat, vilket inte går. Varpå jag under en stund står och slår på automaten och skriker att den är en rasist och att det det strider mot 2 kap regeringsformen... dessutom inför folk i klassen jag inte känner alls. Pinsamt, pinsamt.

Gjorde värsta fyndet på Indiska igår: en kort, svart, v-ringad, kortärmad klänning, för 149 kr. Jättesöt, bara liiite för kort och liiite för see-through. Men, men, med en liten underklänning är problemet löst. Ska lägga upp foto på den (och guldskorna, hade förresten på mig dem i tisdags och de är nästan löjligt bekväma) snart.

Kom hem till Göteborg idag. Jeezus, är det bara jag som är ovan eller är det väldigt mycket folk här? Och stressigt? Och fullt av spårvagnar? Och regngt? Men whatever, det är ju Hemma. No more Lund förrän i januari.

Inga kommentarer: