lördag 17 februari 2007

stick hål på min kevlarsjäl


Favorittvserien just nu: Navy CIS (på kanal 3, kl 2o på söndagar och vid 23 på vardagkvällar). Är inte något större fan av deckare och thrillers, varken i bok-, film- eller tvform, men den här serien har jag verkligen fastnat för. Kanske för att karaktärerna är realistiska och mänskliga, ovanligt i den här genren, och det finns till och med relationer mellan dem som inte är perifera utan utvecklas. Det handlar inte bara om brott, man lär känna personerna som löser dem. Sånt gillar jag, sucker som jag är för relationsdramer.

Ny säsong av irriterande Desperate housewives har precis dragit igång, och som vanligt följer jag serien utan att förstå hajpen runt den. Karaktärerna är plastiga, fotot är plastigt och storyn är plastig. Gillar inte alls serier som påstår sig vara någon slags relationsdrama men där allting alltid går dåligt för alla precis hela tiden och där de måste slänga in massa löjliga bihistorier bara för att grundstoryn är för tunn. Som i DH, med alla mord och mystiska händelser och konstiga grannar och sånt. Gör en bra grund istället, som i Gilmore girls, så kanske skiten blir värd att titta på.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Om du kanske inte hade ett "välfyllt" glas brevid dig hela tiden , så kanske du hade förstått vad som händer i avsnitten av Desperate housewives.
Jag iaf tycker att det är en väldigt bra serie, och man måste självklart hänga med för att kunna förstå vad som händer, för det e väldigt mycket nytt hela tiden.

Anonym sa...

"Om du kanske inte hade ett "välfyllt" glas brevid dig hela tiden , så kanske du hade förstått vad som händer i avsnitten av Desperate housewives."

HAHAHA, så jävla klockrent! Kunde inte ha sagt det bättre själv. Det är faktiskt sant.. hänger man med så fattar man vad det handlar om, håller med den som skrev innan att det är en bra serie.

Anonym sa...

Hm...jag följde Gilmore Girls ett tag. Men snacka om påklistrat? Hur påklistrad är inte mor-dotters relation i Gilmore Girls? Och de pratar konstant! Man får ju huvudvärk för mindre....