lördag 17 februari 2007

I don't wanna do this anymore

Så har ytterligare en vecka gått från våra liv och kommer aldrig åter.

Jag vet fortfarande inte vad jag ska göra med mitt liv och juridikskiten och det börjar bli lite jobbigt. Kan inte sova för att jag ligger och grubblar. Ahh! Vad ska jag göra? Ska jag hoppa av juridiken och läsa till journalist/tolk & översättare/något annat/skippa allt och åka till London istället? Eller ska jag ta mitt förnuft till fånga och fortsätta och förhoppningsvis inse att jag faktiskt vill göra üderkarriär?

När jag var liten var min dröm att bli professor. Det var det absolut coolaste jag kunde tänka mig. Det är kanske det jag ska bli?

För övrigt så är Anders här och ikväll är det fest och vi ska ha snyggast kläder av alla.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ja! bli professor. då skulle jag kunna säga saker som "ikväll ska jag hem på middag hos min vän professorn" eller "du vet min kompis, hon som är professor, hon sa.." dessutom skulle du lätt (om det nu fanns nån sån) vinna utmärkelsen för bäst klädda professor varje år.

Anna sa...

hehe, det är ju sant förstås...