söndag 11 mars 2007

mina favoriter

Det är söndag, jag är förkyld och Navy CIS har precis slutat (lite smågulligt avsnitt idag, Gibbs fick ihop det med någon brud). Tänkte skriva ett seriöst inlägg (det tänker jag alltid när jag ska blogga, men sen blir det något fjantigt i alla fall), men så blir det icke. Tänkte istället skriva lite om mina svenska journalistfavoriter.

Jessica Gedin, hennes litteratursidor i Elle är bland den bästa kulturjournalistiken i Sverige.
Quetzala Blanco, nöjesjournalist på Expressen. Lika gammal som jag (hu, åldersångest!) som skriver inne- och utelistor och testar diverse roliga grejer.
Anders Björkman, tv-recensent på Expressen. Lite gubbig, men på ett bra sätt. Skriver helt klart de bästa tv-krönikorna.
Johan Hakelius, krönikör på Aftonbladet. Inte lika fantastisk som förr, men med en remarkabelt hög lägstanivå på texterna.
Alex Schulman, skriver den i särklass mest underhållande bloggen.
Mats Olsson, sportjournalist på Expressen, gammal räv som fortfarande håller.

Hm, finns nog många fler jag gillar, men kommer inte på några just nu.

5 kommentarer:

kaffechoklad sa...

Ja Mats mm...

Anonym sa...

Ja heja Jessica!

Har funderat lite mer över Alex S (vet ju so beknat inte riktigt vad jag tycker om honom) och kommit fram till ungefär att han inte är så dryg eller brattig som man kan föreställa sig men inte heller så rolig och elak som man föreställer sig...
Kanske dags att börja läsa ronnie sandhal (eller vad han nu heter) istället:)

Anonym sa...

Hejsan, kul å se att du länkar till min sida om NCIS!!!

Anonym sa...

Mats...min favorit sen jag var 10 år gammal. Söt gammal räv! Premiärgår mina nya leopardskor idag, bara lite ont i fötterna. Förresten, K är närmare 70 än 65 fick jag reda på, intressant va?! Ha det bra så hörs vi! Kram S

Anna sa...

Karin: Ja, Alex har sina stunder när han är riktigt rolig och elak - tyvärr kommer de inte då ofta numera.

Anonym: kul att du har en sajt on NCIS! Min absoluta favoritserie just nu.