lördag 10 mars 2007

melodifestivalen la grand finale





Kvällens...

bästa: The Ark, helt i en klass för sig.
sämsta: Marie Lindberg (dock gillar min mor henne - "tänk globalt, rösta lokalt").
besvikelse: Sebastian. Hejade ju på honom, men efter kvällens beiga framträdande - isch.
snyggaste outfit: Luuk, som alltid. Inte för att han någonsin fått något direkt motstånd.
fulaste outfits: för att välja några i det nästintill bottenlösa träsket (men så hör det ju också till att schlagerkonceptet är en smula smaklöst) - Anna Books fladder, Andreas Johnssons slemmighet och Sannas underliga 90-talstantgrej.
sängkammarblick: Måns, med Sebastian som god tvåa.
sömnpiller: den där fjantiga melodifestivalsaganmusikalen. Så kass. Kunde man inte bara låtit Luuk underhålla kvällen igenom?
hej-kom-och-hjälp-mig: Tommy Nilsson. Stackarn, kvällens fulaste frisyr, tråkigaste outfit, töntigaste låt och låttitel (Jag tror på människan - snälla nån, hur tänkte de?) och inte en endaste liten poäng från vare sig juryn eller tittarna.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej lilsis! Hade paret A trevligt igår? Jag tyckte också Marie var bra...en hit i Saraöron. Hm, dina stövlar var riktigt fina, skulla kunna tänka mig ett par i rosa....Förresten, S har ögonskräp som du behöver ta bort, kom hit! Kram S

Anonym sa...

mhä! munkedalslärarinnan var INTE tråkig!!! Jag satt och hejade för allt vad jag var värd, Munkedals ära stod ju på spel och då stöttar man. Höll nästan på att börja grina när inte juryn gav henne några poäng men spottade ut ettor på sonjaäcklet. Tack folket säger jag bara!

För övrigt, tack juryn och folket för att ni inte gav tommy nilsson några röster, fast läcker benspark...

Anna sa...

åh, stackars Svensson!

Men isch, Marie L var ju skittråkig! Till och med jag kunde höra att hon inte sjöng särskilt rent.

kaffechoklad sa...

För att lägga mej i marie-debatten tycker jag faktiskt att det hele var rätt fint men är så säker man kan bli på att hon inte hade haft en chans i eurovision. Och tråkig stil javisst men man kommer ju ihåg henne iaf... aja nu är spektaklet ngt vilande ett tag. tjipp!