lördag 31 mars 2007

wonderful weird





Jahapp, då var det dags att lista sex konstiga saker om mig själv.

1. Innan jag lämnar lägenheten måste jag kolla typ fem gånger så att spisen inte är på, att alla kranar inte står och rinner (in case av översvämning, mycket troligt att det skulle hända), att alla fönster är stängda och ytterdörren verkligen låst. Därför tar det cirka tio minuter från det att jag tagit på mig ytterkläder tills dess att jag verkligen går.

2. När jag var liten, runt sex år, gillade jag Vikingarna. Ytterst pinsamt men dessvärre sant.

3. Jag går ofta omkring och tänker på massa saker och pratar med högt i mina egna inre diskussioner och gestikulerar ivrigt med händerna.

4. När jag var liten var jag rädd för eld, jag var tolv år första gången jag tände en tändsticka. Det ni.

5. Jag tycker det är viktigt att matcha underkläder med de kläder man har på sig över, fast inger ser om det matchar eller ej.

6. När jag var liten och svor, vilket hände ytterst sällan eftersom det var det absolut fulaste man kunde göra enligt min mor och jag gärna ville vara henne till lags, bad jag till Gud och Jesus om förlåtelse.

Oh well. Kanske inte så överdrivet konstiga saker, men är man så normal som jag så är man.

Jag utmanar Julie, eftersom jag vet hur mycket hon gillar listor, Maja och Caz.

4 kommentarer:

kaffechoklad sa...

hehe okej, jag få väl hitta på nåt...ska se till att det finns en lista redo att läsas ikväll eller senast imorgon...

Anonym sa...

aha! vikingarna är förevigade som din favoritgrupp i min "mina vänner"-bok, bra så du vet:) fast du klottrade över det två år senare när du började tycka det var pinigt och skrev dit abba som allla andra istället... fast vikingarna syns fortfarande genom blyertsöverklottret

kaffechoklad sa...

jag fick lära mej av mina förskolelärare att man skulle gå in på toa, säga alla svordomar man kunde komma på och sen "spola ner" dem.

Anonym sa...

ok, slå detta om du kan... på sommrara när jag var liten och söt tog jag på mig min finaste blå klänning och gick runt hos grannarna och låtsades att jag var prinsessan victoria för att få godis !!!!!

inte ng med det skickade jag dessutom en bild på mig till victoria där jag skrev att jag ville vara henne !!

gud vad sjuk jag var,,,

puss från caz