lördag 5 maj 2007

can anybody out there see me





Modebloggar tycks snart vara lika vanligt som sandkorn i Saharas öken, och en sak alla dessa fashionistiska bloggare har gemensamt är att alla är smala. Eller snarare übersmala, storlek 32-34 verkar vara vara maxsizen - möjligtvis att man hittar någon 36:a.

Frågorna jag ställer mig inför detta fenomen är många. Finns det överhuvudtaget modebloggerskor med större storlekar eller är det så att det finns många bara det att de inte blivit lika uppmärksammade (pga de "stora" storlekarna)? Är det generellt så att 38:or och uppåt inte är såpass intresserade av mode att de bloggar, är det genetiskt så att modeintresset minskar för varje gram fett på kroppen? Eller vågar de inte för att alla andra är så spinkiga och de tror att folk skulle tycka de var tjocka?

8 kommentarer:

Anonym sa...

grymt inlägg!!! tror det ligger en del i det sista du skrev, att folk med större storlekar inte vågar. Eller vågar är väl fel ord, men du vet, duckar under för idealen osv. det är lätt att säga att alla duger som man är när man klampar omkring i sin 36:a och koketterar över bikiniångest, men det är klart att sånt sänder ut dom värsta signaler om att man absolut inte duger som man är. förresten pågår en liknanade debatt på fashionmuslimetterna som inte är helt teppad.

Malin sa...

håller helt med karin, och dig.

Malin sa...

och har gått med i outfits.se som Superawesome!

Anna sa...

Malin: var inne o kollade dina outfits, najs!

Malin sa...

:) dina med!

men jag saknar en utebliven diskussion här i kommentarerna om varför alla modebloggare är 36 och neråt, det hade varit en intressant diskussion.

Anonym sa...

jag skulle gärna posta bilder på mina outfits, men som sagt. min vikt håller mig ifrån det. lågt självförtroende alltså...

Anonym sa...

kurvigheter.se!

Anonym sa...

Jag har nyss börjat blogga! Läser själv väldigt många modebloggar, men det är precis som du säger enbart 32/34/36:or...

Är en flitig besökare på kurvigheter.se och medlem i forumet. Det är verkligen toppen och har fått mig att våga börja blogga och lägga ut bilder på mig i "dagens outfit" som alla andra smalisar gör. Än så länge har jag inte fått några elaka kommentarer som "faan, vad tjock du är" eller "tror du att du är smal eller?" men de kommer säkert (har ju bara bloggat i 1 vecka...). Och då ska jag svara på de med huvudet högt!

Jag tror precis som flera innan mig att vi kurviga inte vågar med rädsla för elaka kommentarer. Men vi måste våga!! Vi måste ändra inställningen hos folk. Vem säger att det bara är smala tjejer som är intresserade av mode?? Så är det ju absolut inte!!

Kolla in min blogg och lämna gärna spår efter er! Som sagt är jag precis ny, men det kommer mera, det lovar jag! :)