onsdag 9 maj 2007

kalla blickar kalla kårar





Min bloggtorka tycks hålla i sig så därför blir det bara en lista den här gången:

Vilket är ditt tydligaste karaktärsdrag? Att jag är otålig kanske, att jag alltid vet vad jag vill, eller att jag alltid vill bestämma så att det blir precis så som jag vill.
När är du lycklig? Inte så överdrivet ofta, får jag väl säga - har en tendens att oroa mig alltför mycket för att kunna uppnå lycka.
Vad ville du bli när du var liten? Professor, lärare, journalist, statsminister.
Vilket är ditt starkaste minne från barndomen? Vet icke, kanske när mamma bytte min älsklingsklänning, som blivit noppig och tappat färg, mot en annan jätteful. Tragiskt!
Vem var ditt livs första stora kärlek? Anders.
När sa du "Vet du inte vem jag är?" senast? Ja du.
Vilken har varit den värsta dagen i ditt liv? När jag började sjuan? Nä, jag vet inte...
Vad handlade ditt senaste utbrott om? Fick ett utbrott igår när jag skulle göra övningsuppgifter i sakrätt och funderade seriöst (nästan) i nån timme om jag kanske skulle hoppa av juridiken i alla fall, fast jag bestämt mig för att stanna kvar.
Vilken är din värsta skräck? Just nu - att inte klara mastodonttentan i juni. Annars det vanliga, att folk ska bli sjuka eller skadas och så.
Vilken är den sämsta affären/köpet du gjort? Alla skor av skitkvalitet som går sönder efter typ två användningar.

Vad är det mest slösaktiga du gjort? Min överdrivna konsumtion av kläder överlag.
Hur vill du helst transportera dig? Bil.
Vad är det närmaste döden du kommit? Varje dag här i Lund när man riskerar att bli nermejad av någon fartdåre till cyklist.
Vilken är din största last? Socker, klänningar och bloggar.
När googlade du ditt namn senast, och varför? Några veckor sedan. Ja, varför googlar man sitt namn?
Vilken modetrend var du tidig med att upptäcka? Upptäcker aldrig några modetrender i förtid.
Vem är den mest kända människa du talat med och varför? Hm, har nog aldrig pratat med någon känd människa, men en gång snuddade min hand vid Marit Bergman. Jo förresten! För några år sedan fick jag ju Johanna Nilssons autograf. Det var stort.
Vad smugglade du in i landet senast? Tja, det var väl vodka och chokladlikör efter Prag-resan 2003 (flaskorna står för övrigt kvar i garderoben hemma hos päronen i Uddevalla). Jag är en mycket laglydig medborgare.
Vilket är det värsta kok stryk du fått? Eh, kanske när jag var liten och brottades med lillebror.
Vilket är det märkligaste sms du fått? Hm...får aldrig konstiga sms.

Har du nån gång blivit förföljd? Näpp.
Nämn en bok som du sagt att du läst, men som du i själva verket aldrig tagit dig igenom: Tsss, har aldrig hänt.
Vad skäms du mest för hos dig själv? Att jag alltför ofta pratar utan att tänka efter före.
Vad irriterar människor sig på hos dig? Oj, var ska jag börja? Mitt dåliga morgonhumör, att jag alltid tävlar om allt, att jag är otålig, att jag blir otrevlig så fort blodsockret sjunker, att jag vill ha bekräftelse hela tiden kanske?



3 kommentarer:

Anonym sa...

men fan i jävlar!!! var det tänkt att vi skulle h en pausadejt tidigare ikväll? kom precis på det, har varit upptagen av plugg plus en fight med L. som resulterade i att, som den dramaqueen jag är, stromade ut från hans lägenhet vid halv tolv tiden nu inatt... Sorry iaf. Vad sägs om fredag någon gång efer klockan tre istället?

Caisa sa...

kunde inte låta bli att sno listan... hoppas du inte tycker jag är en jävel nu.... hur är det med dej gummenumman... jag saknar dig hela dagen varje dag=) PUSS!

kaffechoklad sa...

gött att du är back again! var det inte du som ville bli bokmärkesskapare med?..eller vad det heter...