tisdag 1 maj 2007

Vart tog Peter Ottsjö vägen?





Ni uddevallabor som läser den här bloggen minns väl Peter Ottsjö? Redaktör för Ung-sidorna i lokaltidningen Bohusläningen och en ständig källa till fascination och skvaller hos mig och mina kompisar. Han började senare (2003) på Aftonbladet där han skrev diverse notiser på nöjessidorna. Sedan blev det helt tyst - och plötsligt kände jag ett behov av att ta reda på vad han sysslar med nuförtiden.

Den gode mannen är numer spelredaktör på Aftonbladet och har tydligen en lite kontroversiell stil, vad jag kunnat förstå. Dessutom har han en spelblogg, som ni hittar här. Av sajten Ekonominyheterna.se har han utsetts till den elfte mäktigaste personen i spelbranschen i Sverige, med motiveringen att han är en "åsiktsmaskin som hottat upp Aftonbladets spelbevakning".

En gång, våren -04, var jag på en föreläsning (kan mycket väl vara denna) i Göteborg om hur journalister skriver recensioner om Kent, att det ofta blir väldigt känslosamt, och som det "värsta" eller mesta exemplet tog han upp en krönika som Ottsjö skrivit om Kent. Det ni.















Bild från Aftonbladet.se.

1 kommentar:

Malin sa...

Det har jag också undrat över ofta.