måndag 16 juli 2007

sol sol sommar o sol





Yippie yay, solen skiner och det är varmt för första gången på evigheter!

Igår träffades mina föräldrar och Anders pappa + pappans galpal för första gången. Det gick faktiskt bra, inte direkt några BFF:s men helt åkaj. (Förresten, det måste väl vara en del vuxenpoäng på detta, att låta "svärföräldrarna" träffas? Känner mig i alla fall så mycket mognare än innan.)

Phew!

Apropå förra inlägget är det störande med folk som tycker kass litteratur, typ Paulo Coelho (världsmästare på att spotta ur sig de klyschigaste klyschorna och ändå bli värsta bästsäljande författaren) och Camilla Läckberg, är bra. Att folk inte uppskattar kvalitet. Får ont i magen när jag tänker på att Läckberg har tre böcker eller nåt sånt på bestsellerlistan. Usch.

9 kommentarer:

Anonym sa...

vad är kvalité då? Det kanske är så simpelt att folk har _olika_ smak?

Anonym sa...

Har ångest inför den dan min och sambons föräldrar ska träffas...huuuuuga!

Och jag håller med dig om kvalitelitteratur...hatar all skit som bara spottas ut... Gynning och co tex. :S

Anna sa...

Ja, Annika, jag vet att folk har olika smak. Du t ex tycker att folk som inte gillar Läckberg är dumma i huvudet. Jag tycker inte att folk som gillar henne är dumma i huvudet, däremot att de har dålig smak.

Anonym sa...

Kul o veta att det snällare att säga att andra har dålig smak.

Anna sa...

För det säger aldrig du om andra eller? Och ja, jag tycker det är snällare. Jag hör hellre att någon säger att jag har dålig smak än att jag är dum i huvudet. Sen fattar jag inte riktigt varför det är okej för dig att ha åsikter men inte för mig?

Konstigt att det är accepterat att säga att det finns bra men dålig klädstil, musik och film, men att man inte får säga att man tycker viss litteratur är dålig.

Anonym sa...

Du får tycka vad du vill, men liksom att du ifrågasatte ett inlägg hos mig så gör jag detsamma hos dig. som det där med kvalité..vad och vilka bestämmer det?

Anna sa...

jag ifrågasätter inte att du ifrågasätter, utan dina åsikter.

Anonym sa...

och du svarar inte på min fråga....

Anna sa...

jag pratar om vad jag tycker är bra och dålig kvalitet, inte vad andra människor tycker.