torsdag 16 augusti 2007

toss and turn can't sleep at night





Kan inte sova, as usual, och för att försöka trötta ut mig själv slösurfar jag på outfits.se. Folks utstyrslar (så fett mycket bättre ord än outfits) är så...deprimerande. Alla ser lika förjävligt tråkiga ut (aningens generaliserande, jag vet, men jag är förbaskat trött just nu. Jag menar inte heller att jag själv alltid har fantastiska kläder, så det här inlägget är också till för att håna mig själv lite. Eller nåt).

Vad är det för fel på folk egentligen? Varför ser alla ut som HM-kloner med en aning vintagetouch och märkessnobberi? Varför vågar inte folk sticka ut? Varför måste alla ha så mycket svart och vitt och inga färger?


Och mest av allt undrar jag hur i helvete folk tänker när de sätter betyg på andras utstyrslar. De som ligger på topplistan (patetiskt att det ens finns en sådan) är av sorten jeansshorts + vitt linne med "cool" text + ballerina. Eller kjol med paperbag waist + vitt linne + ballerina. Eller skinnjacka + vit oversizetischa + leggings + ballerina. Kära fellow outfitsmedlemmar, kan ni inte förklara för mig hur ni tänkte när ni gav dem femmor? Varför de skulle förtjäna att ligga på topplistan när fotona ser ut att vara tagna ur en Lindexkatalog? Var är originaliteten? Lekfullheten? Det självständiga tänkandet?

Och sen när jag retat upp mig själv tillräckligt far jag runt som ett yrväder och ger alla fjantar ettor i betyg.

Hahahahahahahahhahahahahhahahahahhahahaha!

Ja, jag borde nog försöka sova lite mer.

Inga kommentarer: