onsdag 5 december 2007

blame it on my youth





Det slog mig häromdagen. Jag är 23 år och för gammal för att ha använt Facebook som verktyg för att söka information om potentiella partners. När folk dejtar idag kollar de upp varandra på Google, Facebook, Ratsit, Youtube och annat sånt däringa internetgrejs. När jag var tillgänglig på marknaden, det vill säga för ungefär fyra år sedan, gjorde man minsann inget dylikt. Det enda som fanns var Google och det hade man ännu inte fattat att det var en potentiell dejtvarningssökmotor. Man gick helt enkelt på dejten och hoppades på det bästa, att killen inte var en seriemördare/våldtäktsman/allmänt weirdo.

Jag känner mig
gammal. Ute. So last season, eller rättare sagt, så början av 2004. Jag hänger inte med längre. Visserligen behöver jag inte det heller eftersom jag har mitt på det torra, men ändå. Det känns hårt. Jag är för gammal för Facebook.

2 kommentarer:

kaffechoklad sa...

finns varre saker att va for gammal for du...facebook e la inte sa hippt, elle?...

S. sa...

Har fnissat at detta i nagon dag nu. Det ar en helt ny vuxenpoang som du definierar. Men samtidigt sa ar jag singel men anda inte anvant Facebook som vertyg. Vad ar mer tragiskt?