söndag 30 december 2007

dedicated follower of fashion 2007





Fortsätter summeringen av året med en modelista.

Årets...

skor: kära nån. Har inte köpt lika många i år som förra året, tror jag inte i alla fall, men ändå svårt att välja en favorit. Efter många om och men blir vinnarna de vita pumpsen med gulddetalj, kostade 40 kr på Pingstkyrkans second hand.

väska: Jag löve min fina födelsedagspresentskinnväska från Wedins, och den röda kuvertväskan köpt på Stadsmissionen.

klänning: har inhandlat way too many klänningar i år. Några klara favoriter är en blårandig från Resteröds, den lila från Myrorna och en 60-talsaktig blommig sak köpt på MQ.

kjol: en klassisk svart från HM som jag använt löjligt mycket. Passar verkligen till allt.

överdel: min fuskpäls från Vila samt de randiga tröjor jag samlat på mig under året (gulvit, grönvit, svartvit).

smycke: är ganska förtjust i mitt eget hemgjorda virkade rosetthalsband.

reafynd: oerhört svårt att välja, men det får nog bli mina fina vita skor från DinSko. Trots rätt kass kvalitet är de ju så snygga.

fynd ur Anders garderob: enkla, snygga tischor att ha till kjol och pumps.

vardagsoutfit: en av många favoriter är svart tunika från Indiska, leggings, röda ballerina och skinnväskan från Wedins.

partyoutfit: fcuk-topp, favoritkjolen från HM, vintagepumps, -skärp och -väska.

retro: plötsligt blev det snyggt igen med midjekorta, boxformade tröjor alternativt att knyta tröjor ungefär i midjehöjd. Älskade 90-tal!

snyggast klädda kändis: som vanligt Kejtan Moss, men i år får hon sällskap av Lindsay Lohan. Shocking?

modebloggare: Underbara Clara, of cåz.

nej: oversizat. Inte smickrande nånstans.

ja: leggings, tischor med upprullade ärmar, pumps, boleros.

misstag: måste verkligen sluta köpa billiga skor från de stora kedjorna. Kvaliteten suger hårt. Så mycket bättre att köpa second hand.













Inga kommentarer: