torsdag 24 januari 2008

write her a lovesong and play it all day long





Av någon anledning vägrar min radio att hitta P3:s frekvens. Oerhört frustrerande. Istället har jag lyssnat på kassa Mix Megapol, som spelar ungefär tio usla låtar om och om igen. Efter några timmar känns det som man blivit hjärntvättad med MTV-musik. Oerhört frustrerande.

Dessutom håller Mix Megapol på med massa annat patetiskt dravel förutom att spela dagismusik. Som idag, när någon bondtölp träffat en kvinna via Spraydate (!!!) och undrade huruvida relationen och deras ekonomier skulle klara av ett distansförhållande. Detta "issue" ringer alltså bondtölparna in till radio och frågar någon random byfåne råd om. Snälla nån. Varför, varför, varför ringer man in till radio och frågar något sådant? Det måste ju vara för uppmärksamheten.

Ska vi slå vad om att dessa bondtölpar har x antal par crocs och Camilla Läckberg-böcker hemma?



6 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, för man måste ju gå runt i massa second-hand skit, lyssna till kulturjönsar vareviga dag för att kunna tas på allvar lr? Varför inte bara acceptera att alla har olika smak? Varför inte bara stänga av radion??

Anonym sa...

Jag har ETT ord att säga om personer som tittar på ett tv-program eller lyssnar på en radiokalnal och sedan säger att det är det sämsta de sett/hört:
- Idioter!!!!!

kaffechoklad sa...

ojoj här var det hårda ord...;)
men du p3 är ju typ samma som de andra kanalerna...samma låtar, plus några några få som inte spelas på andra kanaler, men inte många det inte och så tjöt inimellan...same same.

häpp häpp

Anna sa...

anonym: och sen kan man ju stå för sina åsikter också, istället för att vara anonym.

maja: jag håller inte riktigt med. visserligen var det ett tag sen jag lyssnade på P3 nu, men de har väl ändå liet mer varierat än t ex mix megapol?

Anonym sa...

Men oj har jag halkat in i "Annas värld" bestående av idéhistoria, radio och fashion=)

kaffechoklad sa...

nae ingen större skillnad, har inte lyssnat mycket på p3 innan, gillar inte riktigt radiomusik(lyssnar bara på morgonen för att jag gillar morronzoogänget på rix), men under hösten gjorde jag en insats och tänkte att nu ska jag ge p3 en chans, den borde ju va ok om alla musiknördar gillar den. Lyssnade varje morgon när jag jobbade. Men besviken blev jag. okej det är några fler låtar men inte tillräckligt för att jag ska få lust att lyssna iaf. fast kanske det är morgontimmarna som är sådana...tyckte iaf tt den var överskattat upphyllad.men men...