tisdag 22 januari 2008

some day I'll pay the bills with this guitar

Första dagen i skolan avklarad. Ny kurs, nya kursare - som såg så oerhört flummiga ut jämfört med jurister. 70-talsaktiga vinröda manchesterbyxor, dreads, polotröjor, den klassiska kulturpagen med lugg, nördglasögon, slarviga håruppsättningar. Jag säger då det.

Idéhistoria verkar flummigt och roligt och det ska bli väldigt skönt att läsa Förnuft, fruktbarhet, förälskelse och Det manliga förnuftet istället för skatterätt. Mitt schema är fantastiskt bra och jag går 13-15 måndag-onsdag vilket innebär att jag har ledig långhelg varje vecka. Det roligaste med introduktionsföreläsningen var när en kille frågade vad det innebar att läsa kursivt. Åh, små universitetsnewbies!

I övrigt har jag planerat en fabulicious utstyrsel till min mycket fulltecknade dag imorgon. I mitt juristgäng var jag den kulturella, gissar på att det inte blir lätt att få den statusen i nya klassen, alltså satsar jag på att vara den modemedvetna fashionistan istället. Vilket innebär att jag måste ha en fabulicious utstyrsel varje gång jag är i skolan. Borde inte vara alltför svårt att uppnå.

1 kommentar:

Rickard sa...

Härligt att du ger dig av vidare på din resa genom livet. Hoppas att kursen blir kul! Och som Åsa skrev, tänk inte för mycket på den avlägsna framtiden. Att bli sittande med Volvo, man och barn, och något trist pappersvändarjobb är kanske inte det roligaste heller? Jag tror att känslan man har i maggropen nog är den minst dåliga att besvara frågan om vad man ska göra i sitt liv. Säger Rickard som snart är cicilingenjör och har lärare i kemi och religion som hemligt drömyrke ;)