söndag 27 januari 2008

you know you love me, xoxo gossip girl

Jag har tillbringat en ganska stor del av den här helgen med nästan hela första säsongen av Gossip Girl. Jag älskar den! Det är rika kids med problem men förstås finns de obligatoriska smarta fattigare ungdomarna med (som Ryan i OC), föräldrar som är alldeles för unga och snygga för att ha barn i 16-18årsåldern, New York, fabulicious mode, relationer och drama i överflöd - precis så jag gillar det. En upphottad, snyggare version av OC - ibland blir det på gränsen till löjligt hur uppenbart det är att Josh Schwartz varit med och skapat båda serierna. Till exempel Dan, en halvtönt som suktat efter übercoola Serena i flera år, och till slut får sin drömtjej. Lite Summer och Seth-vibbar, eller hur?

Coola, snygga, bithciga Blair Waldorf är min nya tv-bitch-favorit, hon är som en yngre version av
Ugly Betty-Vilhelmina och OC-Julie. Jag gillar idén med Gossip Girl-bloggen och en speakerröst som förstärker hela bilden av det ytliga societetsliv som Upper East Sidebratsen ägnar sig åt. Trots att det egentligen är klyschigt och småfånigt så går det inte att inte fascineras av Blair & co:s liv och leverne. Gossip Girl är mitt nya tvberoende som fyller vakuumet efter OC, Sex and the city och Gilmore Girls.

1 kommentar:

Anonym sa...

vad jag älskar gg! underbart. och ändå har jag ofta svårt med såna serier. men jag älskar blair för att hon är så jävla rå!
lite förebild där (minus hennes vana att trycka ner folk...).
you know you love me
xoxo
RR