torsdag 27 mars 2008

I'm moving to New York cause I got problems with my sleep





Imorgon har jag tenta och jag hatar att skriva tentor. Jag kan inte sova nätterna innan vilket gör att jag är trött och okoncentrerad när jag väl sitter och skriver skiten, jag tappar aptiten, jag får ont i magen och huvudet, jag får stressryckningar i ögat och ångest i minst en vecka innan. Inte nog med att jag stressar sönder mig själv innan skrivningen, jag är nervös och okoncentrerad under den och har fet ångest och sömnbrist i tre veckor efteråt innan resultatet kommer.

Kort sagt så har jag ganskla mycket tentaångest - eller egentligen är det väl prestationsångest. Tänk om jag inte klarar tentan? Eller, vilket nästan är ännu värre, tänk om jag bara får godkänt? Hur ska jag överleva? Jo jag vet man ska inte värdera sig själv utifrån prestationer och betyg yada yada yada, men det är lättare sagt än gjort.

Jag fattar inte varför idioterna som jobbar på universitetet inte kan göra hemtentor då och då. Det skulle vara så oerhört mycket enklare att göra en sådan eftersom själva skrivningsstressen elimineras och hur svårt kan det vara för idiotlärarna att skriva och rätta en hemtenta istället?

Whatevs. Nu ska jag gå och lägga mig och icke-sova. God natt.

1 kommentar:

kaffechoklad sa...

jaså moving till new york..;) klarar tentan gör du hursom!