fredag 25 april 2008

oh lord won't you buy me a Mercedez-Benz





Senaste listan att florera runt i bloggosfären är denna och jag är förstås inte sen att haka på.


A is for age: Från och med imorgon 24. Jag har inte alls åldersnoja, inte det minsta.

B is for booze of choice: öl och rödvin och drinkar.
C is for career: människorättsjurist inom FN.
D is for your dad's name: Lasseman.
E is for essential items to bring to a party: en fabulicious utstyrsel, något att dricka, chips, bra musik, kamera, quiz och ett glatt humör.
F is for favourite song at the moment: se blogginläggstiteln.
G is for favourite game: TP rockar jag fetare än fetast på och så gillar jag Alfapet, Pratmakarna, Spader dam och diverse andra kortspel.
H is for home town: Uddevalla och numera Lund dårå.
I is for instruments you play: inget alls. Totalt omusikalisk är vad jag är.
J is for jam or jelly you like: hallonsylt är ju rätt gött.
K is for kids: apselut. Tre stycken helst.
L is for living arrangements: en pytteliten etta på 22 kvadratmeter med kokvrå.
M is for mother's name: Eva.
N is for name of your crush: Anders.
O is for overnight hospital stays: ingen hittills.
P is for phobias: viss klaustofobi, spindelfobi och det mesta som har med sjukdomar att göra, dvs läkare, sjukhus, nålar, sprutor, tandläkare etc.
Q is for quotes you like: All cash is good cash.
R is for relationship that lasted the longest: det pågår fortfarande och är just nu uppe i fyra år, en månad och femton dagar.
S is for sexiest living creature: Chewbacca kanske.
T is for time you go to bed: någon gång mellan elva och tolv.
U is for underwear: bomull, många färger och randigt.
V is for vegetables you love: avocado, morötter, majs, paprika.
W is for weekend plans: party like it's my birthday.
X is for x-rays you've had: röntgat tänderna har jag gjort några gånger och annars vet jag faktiskt inte.
Y is for yummy food you make: kladdkaka. Jag är varken bra på eller intresserad av att laga mat.
Z is for zodiac sign: oxe.
Å är för åt dem som du vill skicka listan vidare till: alla som vill.
Ä är för älsklingstrend: bloggmanitrenden.
Ö är för en önskan just nu: att jag ska få massa bra födelsedagspresenter.

Inga kommentarer: