lördag 31 maj 2008

görkäckt





Idag var jag och Anders i Råå i Helsingborg. Jag badade där ibland när jag var liten och vi hälsade på farmor och av någon anledning kändes stranden så mycket mindre nu än vad den gjorde då. Helt underbar är den i vilket fall; inga manter, ingen tång, inte massa stenar utam istället höga vågor och sandstrand. Råå är ett görgulligt litet samhälle som ser ut som en gammeldags by, en sån där som är med i Petter och Lotta-böckerna. Jag tror jag skulle vilja bo där någon gång i framtiden.


Låt er inte luras av Anders klädsel - det var görvarmt ute.


Det blåste dock en del.


Dubbelfotografering - görcoolt.


Anders har roligt med en glass.


Årets första dopp! Jag tror aldrig jag har badat så här tidigt på året någonsin förr. Det var svinkallt men efter ett tag försvann känseln så då var det ganska gött.


Snygg som få. Ey, syrrorna - är jag inte lite lik mormor på det här fotot?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har hört att det ska finnas en å i Råå som heter Rååån, det tycker jag är kul! :):)

Anonym sa...

Jo du, lite lik mormor är du faktiskt! Minen känner jag mycket väl igen.... /S

Anonym sa...

ja nu nu när du säger det, minen är väldigt mormor...hehe,söttse!

jag vill osså till råå...

/m-syrran