onsdag 7 maj 2008

nagellack





Jag är snortrött efter slumberparty igår och borde
egentligen plugga nu men mitt huvud hänger inte riktigt med. Det enda jag orkar bry min hjärna med är nagellacksproblem. Jag vet inte riktigt om jag är en sån tjej som har nagellack på tånaglarna men jag funderar på att undersöka detta i dessa öppna sko-tider. Frågan är då: ska man ha samma färg på lacken både på finger- och tånaglarna eller är det snyggare med olika? Och om man har olika vilka färger är snygga ihop? Kan man ha lila fingernaglar och rosa tånaglar eller blir det för mycket Barbie?


I-landsproblem.com. Å andra sidan bor jag ju i ett i-land så det är svårt att ha u-landsproblem, faktiskt.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker att det är snyggast med samma eller ljust på fingernaglarna o mörkt på tånaglarna. Förmodligen är jag fel person att svara då jag kör med genomskinligt och glansigt på både fötter o händer. Jag är ganska torr. Tyckte lila o rosa lät fint annars. Nu är det middagsdags o sen plugg i solen. Yoyo /gissa vem?

S. sa...

Anonym: Jultomten?

Först och främst så plockar du poäng i valfri kategori för att du vart på ett slumberparty. Herre min lord Jesus. Sedan finner jag att "Jag vet inte riktigt om jag är en sån tjej som har nagellack på tånaglarna" riktigt roligt.

Anna sa...

varför poäng för slumberparty?

Jag tänker mig att tjejer som har nagellack på tånaglarna är väldigt piffiga av sif och det är inte jag.

Anonym sa...

olika! eller samma! funkar det med, men jag tycker om när saker är "fel"...jag känner mej inte som en piffig brutta och tycker fortf tånagellack är lite weird(iaf om det är rött el rosa), men man vänjer sej, kanske...

Anonym sa...

Kan vara jultomten, vem vet? Tror Anna förstår iaf. Tycker förresten att du är ganska piffig av dig! /Yo

S. sa...

Är det bara jag som i vuxen ålder har börjat associera slumberparties med en man som i oklanderlig rökrock ligger i en divan i ett vadderat rum, rökandes sin pipa med horder av smaksamt lättklädda tjejer omkring sig?

Typ som Hugh Hefner goes aristokratisk playboy fast på Barbarellas tid.

Fast nu när jag googlade skiten så upptäckte jag att slumberparties är någon typ utav hemförsäljning. Typ som TV-shop fast i grupp och utan tyskt/amerikanskt silikon och överdimensionerade leenden och biceps. Boring. Dina bonuspoäng tas genast bort.

Anonym:

Jasså inte jultomten. Riktigt synd höru. För fasiken vad coolt det skulle vara ifall tomten skulle i all hemlighet filosofera över nagellack på tårn OCH på fingrarna.