tisdag 27 maj 2008

saker jag har ångest för





Att gå till tandläkaren. Jag var där igår för en vanlig undersökning och kunde inte sova natten innan och fick trycka i mig en halv smörgås till frulle. När jag väl var där höll jag på att börja gråta men det gick förstås bra. Inga hål och tandsköterskan sa till och med att jag hade fina tänder - vilket kanske inte borde komma som en överraskning med tanke på att jag har eltandborste, använder tandtråd varje dag och äter flourtabletter jämt och ständigt. Men ångest är sällan logisk.

Skolan. Jag lämnade in ett paper igår och nu är jag fullständigt övertygad om att jag gjort fel och kommer få underkänt på skiten. Nästa vecka har jag tenta och jag tror att jag inte kommer klara den fast jag vet att tentorna är jättelätta på den här kursen.

Kompisar. Inte kompisar i sig utan för att jag jämt inbillar mig att jag sagt något dumt som någon tagit illa upp av och så går den personen omkring och är arg och så får jag en klump i magen och så är det aldrig något bara ren och skär inbillning.

Det är så oerhört onödigt med ångest. Jag borde verkligen sluta upp med sådana dumheter om jag bara visste hur man gjorde.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Duktigt flicka, inga hål! Jag är stolt syster, speciellt nu efter Olofs fadäs.../S

Anna sa...

jaja, vi får la se hur det går med dina egna gaddar. höhö.