fredag 30 maj 2008

om man skulle ta och uppdatera bloggen

Jag är mitt uppe i Gilmore Girls säsong fem och jag älskart. Jag gillar fotot, färgerna, Stars Hollow, Lorelai, Luke, alla knäppa bifigurer, den snabba dialogen, de populärkulturella referenserna men mest av allt gillar jag Rory. Rory är min bästa tv-kompis och omg vad jag ibland är patetisk och önskar att hon fanns på riktigt. Då skulle vi kunna plugga tillsammans på Yale, skriva på skoltidningen ihop, prata om böcker vi båda läst, diskutera filmer vi båda gillar och vara allmänt akademiskt/popkulturnördiga. Rory är den duktiga flickan som ändå inte är alltigenom duktig - typ som jag. Ibland vill jag vara ännu mer som henne och vara helt nöjd med att tillbringa en helg med att läsa böcker men jag gillar att festa för mycket. Jag önskar att jag var lika allmänbildad, smart och intellektuell som Rory - hon är så satans cool och jag kan slå vad om att hon så småningom kommer bli professor i tv-världen.

Åkaj. Imorgon ska jag inte kolla på tv på hela dagen utan leva ett riktigt liv.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag alskar gilmore girls ocksa... fast jag onskqar logan ar min pojkvan. jag har en valdigt stor crush pa honom!!!