torsdag 28 augusti 2008

sista dagen i frihet

Nu är jag installerad i min lilla etta i Lund och imorgon börjar skolan (ny klass!!! Nervöst!). Termin fyra på juristprogrammet ska jag läsa, Den ekonomiska dimensionen som den så tjusigt heter, vilket innebär associationsrätt, marknadsföringsrätt och skatterätt. Jag har ungefär noll lust att börja plugga, jag orkar inte tänka och vara smart och intellektuell. Det enda jag vill är att festa. Moget, jag vet. Men jag tror - hoppas - att jag kommer tycka skolan är helt okej så fort terminen kommit igång och jag vant mig vid den nya klassen. Det är som det brukar när jag ska göra något som är mer eller mindre nytt; jag & förändringar är inte det tajtaste paret direkt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Yeeeeey, nu är vi äntligen i samma landsända! och klart att terminen kommer att bli toppen tralalalala
/kakanbrakan

S. sa...

Ibland känns det som att ny håller på att starta en sekt där nere.

Anna sa...

K: man får la hoppas det iaf. nu måste vi bara se till att träffas också. tralalala

S: det kanske är precis det vi gör.