onsdag 27 augusti 2008

sista dagen i Göteborg





Imorgon åker jag ner till Lund för på fredag börjar skolan igen. Vilka muppar är det som gör ett schema där terminen börjar på en fredag??? Så oerhört korkat! Hur som helst måste jag i alla fall åka imorgon fast jag hellre stannat här, så för att trösta mig lite shoppade jag upp en del av min lön.


En perfekt skolväska i riktigt läder från Indiska. Halva reapriset, 200 kr.


Lite småtöntig choklad till Anders, köpt på Lagerhaus.


Nyckelring från Kappahls barnavdelning. Förut hade jag en flodhäst på nyckelknippan, nu har jag en gris - nästa gång blir det en elefant.


Busskortsfodral och pennfack.


Snyggaste (och dyraste) kalendern jag någonsin haft, från Ordning&Reda.

Osså köpte jag jeans, strumpbyxor, sidenband att ha i håret och ett grått linne. Vad är poängen med att ha pengar om man inte sätter sprätt på dem?

Nu ska jag gå och ha lite ångest inför att komma tillbaka till Lund & börja skolan. Det här är nog sista sommaren jag tillbringar hemma, det känns jättekonstigt att tänka att jag inte kommer vara här och ha åka-tillbaka-till-Lund-ångest nästa år.

Tata!

5 kommentarer:

Anonym sa...

sidenband, menar du alltså en rulle från en syaffär eller? sånt är snyggt...

Anonym sa...

sidenband, menar du alltså en rulle från en syaffär eller? sånt är snyggt...

Anonym sa...

Den som gjorde schemat måste tänkt att det var bra att börja terminen med att kunna festa allra första dagen... tror jag ;).

Och så var det ett fint busskortfodral, var kommer det ifrån?

Anna sa...

Annika: ja precis

Leonor: hehe, ja det gjorde de kanske. busskortsfodralet köpte jag på lagerhaus.

S. sa...

En rulle från en syaffär låter ju inte för roligt. Kanske för en katt iof.