måndag 29 december 2008

this is the year 2008



Så var det traditionsenligt dags för årets lista.

2008 var året då jag...


tog uppehåll från juristprogrammet och flummade runt en termin.

gick på musikfestival för första gången någonsin.



ständigt hade underbaraclara-frissan varje gång jag festade.



köpte en dator, för första gången i mitt liv.

tog massa massa foton i glädeyran över att äntligen ha en digitalkamera.

återupptäckte jeansens storhet efter att ha varit klännings/kjolfanatiker i över ett år.



började med en ny "tuffare" stil och bland annat slutade ha glasögon när jag festade. Inga coola kidz har väl glasögon när de festar?

upplevde en jordbävning. Så himla coolt!!!!!!

bloggade ganska kasst. Sämsta bloggåret so far, tror jag.

köpte världens snyggaste skinnjacka, som en del av min nya coola stil.



festade mer än vad jag gjort på länge, länge.



var på bröllop för andra gången i mitt liv.



färgade - ok, tonade - håret, något jag aldrig gjort förut. Också del i min nya style.



var på inte mindre än två 70-talsfester.



älskade Britney, Kenza och Björn Gustafsson.

tittade på nya 90210, The Hills, High School Musical och Step up 1 & 2. Jo, jag känner mig ibland fortfarande som en tonåring.

hade seriös åldersnoja och lyssnade på Forever young & Living on the edge och låtsades att jag var nitton igen.

åt Oreos och blev besviken.

såg konståknings-VM live. Cooooolt!



för första gången ever var slightly tipsy inför päronen. Så hiiiiiimla pinigt!!!!!

försökte byta musiksmak och det gick sådär. I'm a hiphoper yes I am - not.

plötsligt inte behövde visa leg längre för att köpa cigaretter. Jag börjar se gammal och schleten ut, eller i alla fall över tjugo år.

började med någon slags semi-diet vilket var dömt att misslyckas redan från start.

inspirerades av 90-talet, både vad gäller stil & musik. Volangtoppar & Aaron Carter 4 life!!!



irriterade mig på Blondinbella, Babybel-reklamen och The Hills-tjejernas sillisar.

började äta bananer igen efter cirka nitton års uppehåll.

debatterat en oerhört viktigt fråga: slutar Bodyguard lyckligt eller olyckligt?

överanvände ordet "coolt".

på det stora hela haft mestadels väldigt, väldigt roligt.


...och för att avsluta det hela så tar vi mina nyårslöften för 2009:

vara mer spontan & impulsiv
resa någonstans
hitta ett trevligt sommarjobb
ta det lugnt med skolan
verkligen försöka ta itu med vissa issues (mina tvångstankar främst)
uppdatera bloggen oftare
vara mer relaxed när det gäller kompisrelationer
spara pengar
köpa nya glasögon
vara allmänt cool

Tata!



xoxo/annabanana

1 kommentar:

Anna Eleonor sa...

Oj! Vad läskigt att läsa en blogg skriven av en Annabanana som varit på konståknings-Vm 2008. Jag har kallats Annabanana och jag var också på konståknings-Vm 2008. :)