onsdag 11 februari 2009

jag vill ha maaaaat



Om det finns någon icke-student som läser den här bloggen och kanske romantiserar studentlivet och tror att det bara är slappt & fest så ska jag omedelbart ta er ur den villfarelsen.

Så här är det att vara student:



I mitt lilla lilla kylskåp har jag bröd, smör, en pytteliten skvätt mjölk, några ägg, en gammal ostkant som jag inte orkat slänga, olja och prickig korv. I kylfacket har jag lite pyttipanna och en halv Ben & Jerry's. That's it. Så här ser det ut nästan jämt i mitt kök förutom dagarna precis efter CSN-cashen kommit för då är det fezt!

När jag blir Färdig Jurizt så ska jag äta så mycket god mat (och märkesmat! No more Eldorado-skit) och ha massa frukt och grönsaker och kött och fisk och kyckling och annat gottigott hemma hela tiden. Och så ska jag ha ett stort kök med ett stort kylskåp & en stor frys som båda är fulla med mat jämt. Mmm...

Inga kommentarer: