söndag 29 mars 2009

ångestångestångest

Nästa vecka ska jag ha praktik på tingsrätten. Jag är jättejättenervös och går igenom allt som kan gå snett: råkar försova mig så jag kommer för sent, har "fel" kläder, känner mig utanför de andra i klassen som är där, spiller kaffe på någon domare, säger något klantigt så alla börjar hata mig, tappar matlådan så det skvätter köttfärssås överallt etc. Det är mycket som kan gå fel. Gode gud, varför måste det här vara ett obligatoriskt moment i utbildningen? Jag vill inte lämna den trygga universitetsbubblan och ge mig ut i den riktiga världen, det är alldeles för läskigt och jobbigt. Jag kommer sova uselt i natt, om jag lyckas somna alls, nervositetskissa hela dagen imorgon och ha en stor ångestklump i magen. Jag är inte gjord för sånt här.

4 kommentarer:

Annika sa...

kom igen nu, har du klarat dina studier såhär långt såklart kommer du klara praktiken! och du är ju där för att lära dig ;) Gör praktik själv nu o har första veckan avklarad..att vara nervös ingår..tyvärr ;) Lycka till!!!

Nina sa...

det är inte så stor skillnad från skolan! :) vi gick iaf mest runt efter en notarie och satt o lyssnade på mål. den enda skillnaden var att man äter lunch på ett annat ställe än SOL, typ ;) kommer gå kalasbra det här serrö! du kommer väl på tisdag? så får vi höra hur d går! :) massa kramar!

kaffechoklad sa...

du fixar't! o sen får du berätta hur det var idag.

Anonym sa...

Annaprutt, gick det bra? Det gjorde det säkert. Imorgon har jag redovisningen, isch och fy. Ska du M's inflyttningsfest förresten? /S