måndag 25 maj 2009

listigt



senaste listan som cirkulerar runt i bloggosfären:

Vilken svordom använder du mest?
fuck.

Om du skulle vinna miljoner på lotto, vad skulle du köpa?
en resa, gärna till usa, kina eller kenya.

Har någon någonsin kallat dig lat?
oh ja.

Tittade du på tecknat när du var liten?
vem har inte tittat på tecknat som liten?

Hur många syskon har du?
tre.

Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar?
eventuellt en tatuering och absolut hål i öronen fast jag vågar inte...

Vad har du för väder just nu?
soligt.

Vad åt du till middag senast?
min favoritmat just nu: ris och go greens bönsalsa blandat med morötter, champinjoner & majs. mmm.

Kan du vissla?
ja fast inte särskilt bra.

Vilken film kan du alla replikerna till?
ingen men kan nog de flesta i Save the last dance och några andra high school-filmer som jag sett massa massa gånger.

Hur många stolar står kring ditt köksbord?
två vid skrivbordet som egentligen är ett köksbord.

Läser du för skojs skull?
ja. just nu: verkan av torbjörn flygt. den är bra.

Har du en stationär dator eller en laptop?
en lappis.

Har du en blogg?
nej.

Vilket är ditt favoritämne?
inom juridiken så är det mänskliga rättigheter, immaterialrätt och skadeståndsrätt.

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
ungefär "man lever bara en gång, jag kan inte gå omkring och slösa bort tid på att må dåligt". låter väldigt töntigt men det funkar.

Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
verkligen inte.

Om du var född av motsatt kön, vad hade du viljat hetat?
Torsten eller Josef.

Har du åkt moped någon gång?
nix.

Vad lyssnar du på nu?
think twice med celine dion.



2 kommentarer:

Anette sa...

Åh, Torbjörn Flygt är skitbra! Har du läst Underdog?

Anna sa...

nej det har jag inte. var dock inte så imponerad av Verkan trots allt (konstigt slut) så jag vet inte om det blir fler Flygt-böcker.