torsdag 27 augusti 2009

beauty-inlägg...



nina ville att jag skulle skriva ett skönhetsinlägg, så då gör jag väl det helt enkelt. det är inte direkt min area of expertise men whatever. jag har kommit i en nån slags beautyperiod och tycker plötsligt att det är lite kul med skönhetsgrejer och att "ta hand om min kropp", typ använda ansiktsmasker och sånt där. idag på stan köpte jag detta:



inte så bra kort, men produkterna på bilden är volymschampo och -balsam, mascara, ögonskuggepenslar, kajalpennvässare, bodyscrub och bodylotion med bus-effekt och skimmer. fick även gratisprov på naomi campbell-parfym och ngn anti-age-ansiktskräm (har tydligen kommit upp i en sån ålder där man får sånt). ska köpa lite annat också, t ex bodybutter och läppglans men pallade inte idag.

det är extremt sällan jag kommer in i såna här beatutyperioder och när jag gör det brukar de inte vara länge, som t ex när jag började juristprogrammet för tre år sen och fick för mig att jag skulle använda mascara varje dag. jag orkade en dag och sen tröttnade jag, det var ju så jobbigt att behöva tvätta bort sminket på kvällen. oh well, vi får se hur länge jag orkar den här gången.

2 kommentarer:

Lina sa...

Ha ha ha! Gör sköj!

Tips från coachen: Gör som jag; istället för att tvätta bort sminket, så kilar man sig regelbundet i ansiktet under dagen och vips så finns inget smink kvar att tvätta bort på kvällen!

Anna sa...

tack för tipset! låter som en görbra idé.