torsdag 17 september 2009

trött trött trött trött trött



nej men, jag kan visst inte sova den här natten heller. bummer! hur många år har jag egentligen förkortat mitt liv med genom att vara så dålig på att sova? fem? tio? kan väl i alla fall inte vara mer än så, hoppas jag. grejen är att jag har sömntabletter som jag skulle kunna ta och faktiskt få sova men av någon anledning vill jag inte. ofta blir jag rätt seg dagen efter vilket är lite jobbigt, och för att undvika den effekten bör jag ta tabletten typ vid nio på kvällen (ca två timmar innan jag tänker att jag vill somna) men det glömmer jag nästan jämt, så då struntar jag i att ta den. fast det är ju egentligen mer värt att vara groggy och ha sovit, än att vara trött och schleten och inte ha sovit. men det här med logiskt tänkande är inte alltid min starka sida.

anyways, nu har jag läst igenom alla bloggar jag brukar läsa plus de jag nästan aldrig läser och kollat fejjan, expressen, dn och people samt twittrat två ggr. vad ska jag göra nu? sova vore kanske en god idé. måste ju vara utvilad imorgon för då ska jag äta jättejättegod kanelbulle på jurre! veckans höjdpunkt, näst efter anna ankas "debattinlägg" & gossip girl-premiären.

6 kommentarer:

Lina sa...

Så länge du inte börjar ta propofol intrevenöst för att sova/vara medvetslös, så får du ta vad som helst för min del!

Nina sa...

whaaat, är det kanelbulletajm på jurre imon? eller menade du idag (torsdag) om du skrev inatt kanske...

Anna sa...

evert: vad är propofol?

nina: jo det var idag det var kanelbullar. du får passa på nästa torsdag istället.

S. sa...

En kvinna som heter Evert. Fräsigt...

Jag kommenterade Anna Anka debaclet på bloggen frästen. Vad tycker du om henne?

Lina sa...

Men anna!! Propofol är ju den drogen som MJ fick intravenöst och sen knalldog! Inte att rekommendera tror jag.

Anna sa...

seb: jag läste ditt inlägg, det var intressant. tyvärr är jag en av dem som går rätt i fällan och tycker hon är en idiot, samtidigt som jag tycker hon är enormt fascinerande och underhållande.

evert: aha, har inte så bra koll på mj-trivia som jag borde, uppenbarligen:)