onsdag 2 december 2009

julkalender - lucka två





vem av följande ska bort? jag har tänkt mig en specifik orsak, men det kan finnas andra som också stämmer. motivera ditt svar så kanske du får rätt även om du tänkt på ett annat sätt än vad jag gjort.

Alex Schulman
Josefin Craaford
Camilla Läckberg
Magdalena Graaf

Ny lucka och ny fråga varje dag fram tills julafton. Den person som har svarat rätt på flest frågor vinner. Om man bor i Lund/Malmö, eller befinner sig i Uddevalla/Gbg runt jul bjuder jag vinnaren på fika, i annat fall så skickar jag en chokladkaka/hemmagjorda chokladmuffins/tomteskum/ett paket oreos eller liknande, eller om jag kommer på något bättre pris. vi får se.

svaret på frågan kommer imorgon med lucka tre.

5 kommentarer:

Karin sa...

Magdalena Graaf ska bort. De andra tre skrivs det om i Alex Schulmans blogg... Ajaj, lucka två var en kluring hörru.

kaffechoklad sa...

du gillar alex men inte de andra tre, alex ska bort!

S. sa...

Magdalena Graaf ska bort! Varför? Jo, hon är den ända som inte har/har kilat stadigt med en moderat…

Jag har för mig att jag hört att Alex Schulmans ex Katrin är moderat, Craafords ex Willie är (ny)moderat, Läckberg dejtar en polis (aka moderat). Magdalena Graaf är dekadent och exfru till tönten Magnus Hedman som antagligen är socialliberal.

Nuff said.

Nina sa...

Craaford är den enda av de fyra bloggarna/-erskorna som inte skrivit en egen bok. Om nu Läckberg har en blogg? har hon säkert. orkar inte googla mig fram till det. Chansar på det iaf.
Vad gör man inte för att få en fika med dig liksom?? :)
Kram!

Lina sa...

Läckberg ska bort på grund av bristande association till silikon.

Alex schulman har gett ut en bok som heter "Privat:mejlkorrespondens" med Carolina Gynning (känd för sina silikon attribut)

Josefin Craaford har varit programledare för TVprogrammet "Silikon"
Och Graaf...behöver jag säga nåt?