måndag 4 januari 2010

en titt i kristallkulan, del två



kollade igenom gamla inlägg och hittade det här, från januari 2009, där jag förutspår vad som skulle hända under 2009. nu ska vi se om något av det jag förutspådde faktiskt hände:

jag får en QLC - quarter life crisis - i samband med att jag fyller 25. - nja, den började komma under 2009:s sista skälvande dagar men bröt inte ut förrän i år.

Underbaraclara blir gravid. - nej. vad jag vet iaf.

någon jag känner blir gravid (eftersom det känns som att typ alla skaffar kids numera). - nej tyvärr.

Engla köper tio nya randiga tröjor, varav hälften är i färgerna marint och creme. - vet inte, men det har hon säkert gjort.

Anders flyttar ner till Lund, får ett görbra jobb och drar in massa cash. - nej.

Victoria & Daniel förlovar sig. - jajamensan!

modebloggarna börjar tappa besökare och istället är litteraturbloggarna på stark frammarsch. - nej. iaf inte vad jag har märkt.

Markoolio vinner melodifestivalen. (Åkaj, egentligen tror jag inte att han vinner, men det hade varit skoj & väldigt otippat.) - nej.

ania & scruffy blir it-paret i bloggosfären. - nej.

typ 1,5 rätt av 9... inte bra! tur att jag inte tänkt inleda en karriär som sierska.

Inga kommentarer: