fredag 10 september 2010

hårtips

En av flera obsessions i mitt liv är mitt hår (vilket trogna läsare av denna blogg nog vet vid det här laget) och mitt hårmotto är the bigger the better. Jag hittade ett tips på Hanapees blogg för ett tag sen som jag modifierat lite och som funkar rätt bra för att få lite rufsiga lockar i håret, alltså så här:



Tvätta håret, låt det bli handdukstorrt. Spreja i saltvattensspray, låt torka lite till, i med vanlig hårsprej. Snurra upp håret i minst fyra "bullar" eller knorrar och fäst dem med hårband. Antingen gör man det på kvällen och sover med bullarna eller så gör man det på dagen och låter håret torka av sig själv eller med hårtork. Släpp ut håret, spreja, kamma igenom med fingrarna. Ha i lite Osis Dust it eller liknande för mer volym och voilà! Färdigt! Jätteenkelt och bra om man inte pallar att stå i nästan en timme med locktången, som jag måste göra om jag vill locka mitt hår. Ska för övrigt testa om det funkar att göra på det här sättet om man har torrt hår, det borde gå bra om man har produkter i.

Har förresten i princip bestämt mig för att permanenta håret i höst. Känns lite läskigt, är rädd för att håret ska bli jätteslitet och ramla av eller att det ska bli krulligt och fult à la en pudel.


Ungefär så här skulle jag vilja att det såg ut. (Bild från Marie Serneholts blogg)

Inga kommentarer: