tisdag 9 november 2010

På allmän begäran...

så skrapar jag ihop ett blogginlägg. Sorry för dålig uppdatering, hade hemtentan from hell förra veckan plus att jag var en snabb sväng hos päronen för att fira pappas 60-årsdag så jag var busy busy och hade inte så mycket tid över till lilla bloggy. Dessutom har jag verkligen ingen blogginspiration för tillfälllet, vet inte vad jag ska skriva om. Vad ska jag skriva om???? Ge mig idéer, please!

Delar med mig av lite random tankar så länge:

- apelsiner är den absolut godaste frukten. Så söta, så goda. Jobbiga att skala och slabbiga att äta dock men det är ju SÅ värt det.

- jag är så slö och slapp nuförtiden. Orkar ingenting, har inte lust med något. Kan bero på mörkret, jag har en tendens att ha mindre energi när det blir höst/vinter. Inte så konstigt kanske men jag börjar bli trött på detta osociala tillstånd så nu ska jag skärpa till mig. Bra då att hela helgen är uppbokad med sociala grejer.

- stör mig asmycket på två saker i amerikanska tvserier/filmer: 1. När tonåringar ska bli av med oskulden så är alltid killen jättepå att ha sex medan tjejen alltid verkar rätt ointresserad (för tjejer är ju inte intresserade av sex, suck...) och vill planera in när de ska ha sex första gången. Typ "jag vill att det ska vara so special så jag tycker vi väntar med att ha sex tills alla hjärtans dag". Ehh... ofta man planerar in och typ skriver upp i kalendern när man ska kuckilura??? I don't think so. 2. När någon karaktär har småbarn så försvinner dessa barn mirakulöst så fort karaktären ska på dejt, fest etc utan förklaring. Det verkar aldrig vara problem att få barnvakt. Känns inte helt realistiskt när ungarna knappt figurerar i bild öht, men jag antar att det har att göra med att barn inte får arbeta så mycket. Irriterande i vilket fall.

Inga kommentarer: