tisdag 30 augusti 2011

It's the end of the world as we know it.

Igår började skolan igen och jag har nu påbörjat termin nio av tio på juristprogrammet. Dvs, jag har nu bara ett år kvar av mina studier (OMG!!!) och sen väntar vuxenlivet. Panik! Blandat med glädje, förstås, för att jag snart är redo att gå vidare i livet och börja arbeta med det jag är utbildad för. Visserligen tror jag inte att jag vill arbeta som jurist men jag hoppas få ett jobb där jag har nytta av mina juridiska kunskaper, framförallt de inom mänskliga rättigheter. Jag tänker mig att jag jag skulle passa som typ projektledare eller något liknande. Eller ja, vad som helst som har med kvinnors rättigheter funkar alldeles utmärkt. Har ni något sådant jobb till mig om ett år ungefär kan ni ju höra av er...

Det märks att jag är ovan vid att använda hjärnan, jag blir helt slut av att vara på föreläsning och insupa kunskap. Min studiemotivation är inte på topp direkt, hade helst av allt velat vara ledig ett tag till. Samtidigt tycker jag om att lära mig nya saker och att få öka min allmänbildning, skolnörd som jag är. Jag längtar faktiskt till vårterminen när jag ska skriva min examensuppsats, det ska bli kul tycker jag. Jag gillar att göra research och att skriva. Och ja, jag veeet, jag kommer antagligen att hata den där uppsatsen sen när jag väl börjat skriva på den men just nu känns det bara roligt.

Inga kommentarer: