torsdag 11 augusti 2011

Kodak moments @ summer, pt. 7


Womance-myskväll med Bodil<3 i lördags.


Bodil & Julia. Vi såg Alla talar om Grace, den började bra med womance-anda och independent women etc men sen slutade den med att kvinnor inte kan klara sig utan karlar så alla quinns gick tillbaka till sina otrogna idioter till män. Skitfilm.


Marilyn Monroe-posen


Försöker gå ner i brygga-posen


Spex-pose


Mormor & morfar på utflykt i Dalsland


Anders har köpt en mössa och använder ett skosnöre som slips.


Anders var mycket stolt över att han lyckades knyta en slipsknut så han ville en närbild på denna fantastiska prestation.


På Kappahl kan man köpa fart bags. Undrar vad man ska använda dem till? Fjärta i? Ha som pruttkudde?


Jag och Sebbe Sebbelito hade filmkväll i måndags men Sebbe tyckte Wälkom to Knohult var så kass att han spelade Angry birds istället. Fullt förståeligt, Åsa-Nisse-filmen var en av de absolut sämsta filmerna jag någonsin sett. -10 av 10 får den i betyg av mig. Absolut sämsta scenen var när två gubbar började slåss med låtsas-Star wars-lasersvärd fast det var såna där streckkodsavläsare som butiker har. Det kan ha varit den töntigaste scenen någonsin i svensk filmhistoria.


Ett café i Bengtsfors hade overload på klyschiga väggord, här är ett av tre som jag såg.


Jag + favoritklänningen.


Schvensson! Världens sötaste katt. Dock ser han lite mango ut på den här bilden.


Mamma och Sara mitt i en yatzyomgång, ett spel som spelas mycket frekvent i föräldrahemmet.


Den här skylten hänger utanför ett konditori i Uddevalla. Är det någon som stavar mycket illa eller är det någon som vill skämta som skrivit det här?

4 kommentarer:

Lina sa...

Öhhhh den sista skylten var ju en av de konstigaste skyltarna ever!

Har du varit på dalslandsresa!!? Utan mig som guide!

Leonor sa...

Oj, hoppas skylten är ett skämt! Annars är det ju någon med grav dyslexi som skrivit den och det vore hemskt om personalen på konditoriet utsatt den personen för det ...

Ps. Var du på Åhlens igår? Jag var där och såg nån som var väldigt lik Anders och när jag vände mig om var han där med nån som var väldigt lik dig. :)

AnnaBanana sa...

Evelina: eller hur! Ja vi hade nog behövt en guide med tanke på att vi körde massa omvägar i de dalsländska skogarna...

Leonor: ja det var nog mig du såg! Jag var inne på Åhléns en sväng vid 13-14-tiden igår.

Anonym sa...

Men kom igen, vad trodde du om "Wälkom to Knohult" ...att det skulle vara någon seriös film?