fredag 9 september 2011

Retorik?

Efter vårterminens stress över att läsa 150 % (förutom juridiken läste jag 15 poäng spanska) lovade jag mig själv att jag aldrig mer skulle läsa mer än 100 %. Jag hinner inte, särskilt inte nu när jag dessutom har två jobb. Men så har jag blivit himla sugen på att läsa retorik. Jag skulle verkligen vilja bli bättre på att argumentera och hålla muntliga presentationer. Att vara en skicklig retoriker är något man alltid kommer ha nytta av, både privat och i arbetslivet. Jag kommer ju vinna alla diskussioner mot Anders, moahahaha! Mot bättre vetande tror jag faktiskt att jag ska anmäla mig till en retorikkurs i vår. Jag kan ju alltid hoppa av om det blir för mycket.

Hm känner redan nu att det här är en dålig idé..... kommer gå in i väggen. Varför har jag plötsligt blivit en sån overachiever? Himla onödigt.

2 kommentarer:

Fröken Bella sa...

Läs istället boken "Konsten att argumentera". Hade den på lärarutbildningen och den är grym.

AnnaBanana sa...

Tack för tipset! Det skulle ju ta mycket mindre tid...