tisdag 6 mars 2012

så sööööööt

Alltså guuuuud - vill ha en unge (nästan) enbart på grund av att jag kan klä HEN i den här urgulliga och coola bodyn. Så himla fin!

ps. In case att någon undrade - jodå, jag skulle klä en eventuell son i den här rosa kreationen. Trots att han kanske skulle bli helt könsförvirrad/bög av det. Jag råkar nämligen tycka att könsroller är väldigt förlegade och att pojkar visst kan ha rosa på sig. Rosa är ju faktiskt en väldigt, väldigt fin färg.

ps2. och ja, jag använder det oerhört provocerande lilla ordet HEN. Jag tycker det är ett väldigt praktiskt och trevligt ord och jag förstår överhuvudtaget inte folk som kritiserar det. "Men stackars baaarn, de blir ju helt förvirrade" - ska man sluta helt med könsneutrala pronomen och ord då? Sluta säga du och jag och kompis och barn och unge. Bara säga HAN och HON om alla så att alla verkligen vet vilket kön de har. Eftersom det tydligen är så extremt viktigt att veta vilket kön en människa har.

ps3. Jag är för övrigt mycket nöjd med att jag i detta inlägg, som från början bara handlade om en söt liten bebisbody, fick in en diskussion om könsroller och HEN.

Inga kommentarer: