torsdag 29 juni 2006

Jag - en snygg baby mother

Dagens raggningsreplik: "Good morning baby mother, how are you?" (när jag var på promenad med Inez i parken). Alltid uppfriskande med lite nya repliker, istället för de där med stjärnor och ögon och tjuvar och sånt.

Har beslutat mig för att ta ett stort steg. Jag ska köpa mascara för första gången på åtta år! Jösses Amalia. Och sen blir det lipgloss, rouge, eyeliner och annat sånt där. Har kommit fram till att det faktiskt verkar rätt roligt att pyssla med smink.

Kommer sakna skvallertidningarna här (är nu uppe i två i veckan, i alla fall bättre än Caisas tre). Sverige har ju inga WAGs (fotbollsspelarnas wives and girllfriends, med Posh som queen bee), eller Kerry Katona, Kate Moss, Chantelle... usch, kanske måste börja läsa riktiga böcker när jag kommer hem.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Annasystern!
Hur är det?
Du måste ju inte plugga bara för att du flyttar hem igen, finns det inga softa, lätta jobb du kan ta tills du blir studiemotiverad igen?Detlöser sig alltid!
Jag var på dejt med en 31-årig polis igår, upptäckte efter fem minuter att han inte var något för mig och bara längtade efter att dejten skulle ta slut...köpte en VR+glass efteråt så dagen blev inte helt förstörd iallafall;)Usch,hatar att dejta,det är jobbigt när inte blir något.Jaja,tröstshoppade ett vitt ribbat linne och ett långt ghettoguldhalsband idag iaf.Ha det bra! Saknar dig, kramar!

Anonym sa...

Mors!
Härligt med positiva kommenterer!!
Är hemma igen efter en underbar helg i Roskilde. Måste säga att det känns konstigt att vara nykter och inte ta en öl till frukost. Längtar redan till nästa år!
Snart dags för dig att komma hem. saknar dig!
stora kramar Åsa

Malin sa...

Yo, vet vad du menar med det där om att börja bli fjollig igen. Själv har jag ju både lagt på mascaran, blivit fejkblond och kastat feministpälsen, och jag måste säga att det känns hur gött som helst. Och jag är precis samma gamla skarpa Malin ändå - såklart - ändå inbillade jag mig saker innan...