söndag 25 juni 2006

Skinny jeans

Well done England! 1-0 mot Ecuador betyder att det fortfarande finns något land kvar i VM att heja på.

Igår köpte jag ett par skinny jeans (aka drainpipe jeans, aka stuprörsjeans). Jag! I skinny jeans! Jösses Amalia. Först en kort kjol och nu detta. Vart är världen på väg? Tycker faktiskt att de sitter ganska bra på mig, trots min "kurviga" kropp (kurvig = ett ord som modetidningar använder istället för "fulare" ord som knubbig, mullig, fyllig, yppig, småfet etc.). Är man "kurvig" ska man absolut inte ha skinny jeans, har jag fått lära mig, men ibland skiter jag i vad Ebba och andra människor med stilkoll säger. Busigt. Det bästa av allt är att jeansen var på rea, 10 pund istället för 38, från Miss Selfridge. Very nice.

Dagens filmtips: Thank you for smoking. Very funny.

3 kommentarer:

Caisa sa...

mohaha, well done anna panna!! skinny jeans me like!
du missade den basta helgen. du missade den verkligen!

Anonym sa...

Morsning!!
Här har midsommaren precis passerat nästan smärtfritt, och jag sitter på Nisse-terminalen och laddar inför Roskilde. Vore iofs bättre om jag slapp febern, huvudvärken och den ständigt rinnande näsan, men hey - inte sjutton ska det få stoppa mig från att komma iväg. Roskilde - here I come!!!
och så ses vi ju snart...
kramar Åsa

Anonym sa...

Hej lillsiss! Angående fru Beckham,en anledning till att hon aldrig ler är antagligen att hon jämt är så upptagen med att suga in kinderna för att se så smal ut som möjligt på bild....hon brukar ha den typiska "jag-suger-in-kinderna-minen". Går ju inte att le om man samtidigt ska suga in kinderna, eller hur?
Förresten, coolt med jeansen, vill också ha!